James 5:12 NIV
Above all, my brothers and sisters, do not swear—not by heaven or by earth or by anything else. All you need to say is a simple “Yes” or “No.” Otherwise you will be condemned.
* ‘가지치기’가 필요하다. 그것이 신의를 지키는 방법이다.
James 5:12 NIV
Above all, my brothers and sisters, do not swear—not by heaven or by earth or by anything else. All you need to say is a simple “Yes” or “No.” Otherwise you will be condemned.
* ‘가지치기’가 필요하다. 그것이 신의를 지키는 방법이다.
“It is not easy today to say something original about fascism. Exceptionally, Dylan Riley’s intelligent study succeeds in opening fresh perspectives. The book leaves aside many matters that are normally at the centre of a work on fascism: there is little here about such familiar issues as how fascist movements arose in the first place; the nature and appeal of fascist ideology; the social composition of fascist parties; the specific effects of World War i and the Bolshevik Revolution; or even the proper definition of the term fascism. Nationalism and anti-semitism receive only passing allusions. Instead, this monograph hews closely to its chosen subject and leaves the reader to relate it to the larger picture. A sociologist at Berkeley, Riley focuses his work closely on civil society, and especially on the tissue of associations that arose in Western societies in the late nineteenth and early twentieth centuries. He finds that associationism is a neglected key to the question of why fascism succeeded in some places and not in others. The core of the book consists of three narrative chapters, sandwiched between more theoretical opening and closing sections, which examine the cases of Italy, Spain and Romania—chosen because, in his view, their authoritarian outcomes are anomalous in terms of classical Marxist or Weberian analysis. Riley’s re-examinations of these familiar cases are deeply researched and often illuminating.”(Robert O. Paxton)
대학 인재상에 의거한 선발-육성 연계 입학전형 환류 시스템 개발
* Octagon Scouter (@ 31 Code Book + SNA) - 3 Level Measurement Index(E Survey, A Evaluation, R Interview) - Feedback Solution(Core ▷ Criteria ▷ Screening Simulation)
Romans 12:9-21 NIV
Love must be sincere. Hate what is evil; cling to what is good. Be devoted to one another in love. Honor one another above yourselves. Never be lacking in zeal, but keep your spiritual fervor, serving the Lord. Be joyful in hope, patient in affliction, faithful in prayer. Share with the Lord’s people who are in need. Practice hospitality. Bless those who persecute you; bless and do not curse. Rejoice with those who rejoice; mourn with those who mourn. Live in harmony with one another. Do not be proud, but be willing to associate with people of low position. Do not be conceited. Do not repay anyone evil for evil. Be careful to do what is right in the eyes of everyone. If it is possible, as far as it depends on you, live at peace with everyone. Do not take revenge, my dear friends, but leave room for God’s wrath, for it is written: “It is mine to avenge; I will repay,” says the Lord. On the contrary: “If your enemy is hungry, feed him; if he is thirsty, give him something to drink. In doing this, you will heap burning coals on his head.” Do not be overcome by evil, but overcome evil with good.
인간이, 삶을 앎은 영속적인 과정이다. 입시 커리큘럼을 교육이라 여기는 이가 사람이길 기대하는 것은 무리다. 인간은 부모가 되어 사람이 된다. 자신을 저버리고 누군가를 돌보지 않으면 안 됨으로써 비로소 어른이 된다. 훗날 은유와 의원이 장성하여 역경에 신음할 때 우리를 기억한다면, 나는 평안할 수 있을 것이다.
BC 326년 인도에서 발발한 히다스페스(Hydaspes) 전투. 알렉산더는 궁수를 동원하여 조련사인 마하우트를 집중적으로 공격하였다. 코끼리는 마하우트의 말만 들었기에, 마하우트가 사망하거나 중상을 당하면 코끼리 부대는 흔들릴 수 밖에 없었다.
예수님의 성품(은유), 예수님의 사역(의원)
* Daniel 12:3 NIV
Those who are wise will shine like the brightness of the heavens, and those who lead many to righteousness, like the stars for ever and ever.
“조선 업계의 90년대 ‘의식개혁운동’ 등에 대한 자료를 찾아봤는데, 좌파들의 논문을 읽어줄 수가 없다. 안타깝지만 알튀세르의 이데올로기적 국가기구 이론 확인하려고 조사할 거면 연구를 왜 하누? ‘쓸모’에 있어서는 완전 허당.”
* 남한의 보수와 진보는 각기 모멸감이 생소하거나 피해의식에 짓눌린 기득권이다. 양 극단에서 체득된 성향에 반하는 가치를 지향하니, 존재를 배반하는 투표 또한 횡행한다. 대중은 어떠한 자가 되고 싶겠는가. 성향은 가치보다 강하다.
“‘박 전 대통령 덕에 우리 경제가 이만큼 발전했다’라는 인식이 쉽게 사라지지 않는 이유는 뭘까? 유종일 교수는 ‘우리 사회가 좋은 성장, 올바른 경제 구조를 경험해보지 못했기 때문이다’라고 설명한다. 1950년대까지만 해도 독일에서 여론조사를 하면 가장 존경하는 인물로 꼽히던 아돌프 히틀러가 복지 국가의 기틀을 잡아간 이후부터는 일부 파시즘 추종 세력에게서만 추앙받게 된 예처럼, ‘더 좋은 세상’을 살아보지 못한 사람들이 겪을 수밖에 없는 한계라는 것이다. … <박정희의 맨얼굴>은 “땅값과 물가를 폭등시키고(이정우), 재벌 결탁 방식의 통제 체제를 만들고(박헌주), 관치 금융을 구조화했으며(김상조), 사회 변화에 적응하기 힘든 산업 정책을 고수했고(박섭), 노동자에게 희생을 강요하고(윤진호), 농업을 압축 쇠퇴시키고(조석곤), 복지를 도외시한(신동면) 박정희식 경제 성장”을 규명한다.